Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzychodzie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

ZARZĄDZENIE NR 6/2023 z dnia 22 lutego 2023 r. w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji doraźnej (okolicznościowej).

Międzychód, dnia 22.02.2023 r.

OPS.GA.012.6.2023

ZARZĄDZENIE NR 6/2023
z dnia 22 lutego 2023 r.
Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej
w Międzychodzie


w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji doraźnej (okolicznościowej).


Działając na podstawie przepisów art. 4, art. 26 i art. 27 ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości (tj. Dz. U. 2023 r., poz. 120) oraz postanowień Instrukcji Inwentaryzacyjnej obowiązującej w Ośrodku Pomocy w Międzychodzie, zarządza się, co następuje.


§ 1. W Ośrodku Pomocy Społecznej w Międzychodzie od dnia 22 lutego 2023 do 03 marca 2023 roku przeprowadzona zostanie inwentaryzacja składników majątkowych jednostki, wg stanu na dzień:
1) 31 stycznia 2023 r., dla działu Klub Integracji Społecznej, w zakresie mienia powierzonego pracownikowi – Pani Sylwii Figielskiej,
2) 28 lutego 2023 r., dla Całodziennego Klubu Seniora „Złoty Wiek” oraz Klubu Seniora: „Wrzos” i „Millenium”.

§ 2. 1. Inwentaryzację grupy składników majątkowych, w formie spisu z natury przeprowadzi Komisja Inwentaryzacyjna.

2. Do czynności, o których mowa w ust. 1 upoważniam pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzychodzie, stanowiących Komisję Inwentaryzacyjną w składzie:

1) Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej – Anna Gil.

2) Członek – Aneta Szpotkowska.

3) Członek – Katarzyna Królak

4) Członek – Edyta Kaczmarek.

§ 3. Inwentaryzacją należy objąć następujące pole spisowe, o którym mowa w § 1, pkt 1) i 2).

§ 4. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 należy przeprowadzić w drodze spisu z natury do dnia 03 marca 2023 roku.

§ 5. 1. Przyjmuje się, że do czynności w poszczególnych zakresach spisu wymienionych w § 3 wystarczy udział dwóch członków komisji inwentaryzacyjnej.

2. Ze względu na warunki niepewności i zmienności w okresie stanu zagrożenia epidemicznego COVID-19, uwzględniając ryzyko nieobecności pracowników, w tym osób z komisji inwentaryzacyjnej, dopuszcza się obecność podczas spisu z natury tylko 1 członka komisji.

3. Dopuszcza się możliwość modyfikacji składu komisji inwentaryzacyjnej w trakcie spisu. Nowy członek komisji zostaje wskazany przez Dyrektora jednostki upoważnieniem do uczestniczenia w pracach spisu z natury, z odniesieniem do wydanego zarządzenia o przeprowadzeniu spisu.

4. W przypadku nieobecności osoby odpowiedzialnej w trakcie spisu, komisja inwentaryzacyjna dokonuje prac inwentaryzacyjnych w obecności wyznaczonego przez Dyrektora jednostki upoważnieniem, sąsiadującego z osobą nieobecną - pracownika.
Jeżeli nieobecny pracownik zajmuje samodzielne pomieszczenie, komisja dokonuje prac inwentaryzacyjnych przy pomocy upoważnionego przez Dyrektora jednostki innego pracownika.

5. By zapewnić bezpieczeństwo sobie i innym pracownikom jednostki, komisja organizuje prace w zakresie spisu z natury w ten sposób, że: obejmując spisem dane pomieszczenie należy zwrócić uwagę na aktualną ilość pracujących w nim osób. Jeżeli zagęszczenie osób jest zbyt duże i nie pozwala zachować odpowiedniego dystansu, czynności należy podzielić na dni, uzgadniając to z pracownikami odpowiedzialnymi za majątek w danym miejscu.

§ 6. 1. Komisja inwentaryzacyjna, podczas dokonywanych czynności inwentaryzacyjnych, w sytuacjach zagęszczenia osób w pomieszczeniach jednostki, może zachować środki ostrożności niezbędne dla utrzymania bezpieczeństwa sanitarnego poprzez stosowanie maseczek, środków dezynfekujących oraz zachowania dystansu.

2. W przypadku aktywów jednostki będących w użytkowaniu pracowników przebywających na pracy zdalnej, wymienionych w dokumencie „oświadczenie pracownika w przedmiocie zabezpieczenia danych osobowych wykorzystywanych w trakcie pracy zdalnej”, inwentaryzacji dokonuje się drogą weryfikacji.
Pracownik używający sprzęt zobowiązany jest przekazać drogą elektroniczną do działu księgowego potwierdzenie posiadania składnika majątku ze wskazaniem jego numeru inwentarzowego i nazwy.

§ 7. 1. Zobowiązuje się przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej, członków komisji, osoby materialnie odpowiedzialne do szczegółowego zapoznania się z przysługującymi uprawnieniami oraz obowiązkami ustalonymi w instrukcji inwentaryzacyjnej.

2. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży do 08 marca 2023 roku sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji osobom prowadzącym ewidencję szczegółową inwentaryzowanych składników majątku.

3. Wyceny otrzymanych od przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej arkuszy spisowych, dokonają osoby prowadzące ewidencję szczegółową inwentaryzowanych składników majątku, w terminie do 16 marca 2023 roku.

4. Dokumenty rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych powinny być dostarczone do głównego księgowego niezwłocznie.

5. Wyniki inwentaryzacji wraz z stwierdzonymi uwagami i wnioskami, z rozpatrzonymi, wyjaśnionymi ewentualnymi nadwyżkami bądź niedoborami, przedstawione zostaną dyrektorowi jednostki.

6. Różnice powinny zostać ujęte w księgach rachunkowych okresu, w którym przeprowadzono spis.

7. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.

§ 8. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia oraz prawidłowością spisu inwentaryzacyjnego powierza się głównemu księgowemu, zatrudnionemu w Ośrodku Pomocy Społecznej w Międzychodzie.

§ 9. Zarządzenie obowiązuje z dniem wydania.

 

 

Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzychodzie

Aneta Gierszewska


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Zarządzenie 6 - 2023-sig (PDF, 360.97Kb) 2023-02-22 10:37:14 13
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Aneta Gierszewska

Data wytworzenia:
22 lut 2023

Osoba dodająca informacje

Edyta Czarnecka

Data publikacji:
22 lut 2023, godz. 10:37

Osoba aktualizująca informacje

Edyta Czarnecka

Data aktualizacji:
22 lut 2023, godz. 10:37