Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzychodzie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 33/2022 z dnia 2.11.2022 r. w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji okresowej.

Międzychód, dnia 02.11.2022 r.

OPS.GA.012.33.2022

 

ZARZĄDZENIE NR 33/2022

z dnia 02.11.2022 r.

Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzychodzie

 

w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji okresowej.

 

Działając na podstawie przepisów art. 4, art. 26 i art. 27 ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości (tj. Dz. U. 2021 r., poz. 217 ze zm.) oraz postanowień Instrukcji Inwentaryzacyjnej obowiązującej w Ośrodku Pomocy w Międzychodzie, zarządza się, co następuje.

 

§ 1. W Ośrodku Pomocy Społecznej w Międzychodzie od dnia 03 listopada 2022 r. przeprowadzona zostanie inwentaryzacja składników majątkowych jednostki, co szczegółowo określa § 4.

§ 2. 1. Inwentaryzację grupy składników majątkowych, dla których wymagana jest forma spisu

z natury przeprowadzi Komisja Inwentaryzacyjna.

  1. Do czynności, o których mowa w ust. 1 upoważniam Komisję Inwentaryzacyjną w składzie:
  1. Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej – Anna Gil.
  2. Członek – Aneta Szpotkowska.
  3. Członek – Katarzyna Królak.
  4. Członek – Edyta Kaczmarek.

§ 3. Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:

  1. Środki trwałe i pozostałe środki trwałe.
  2. Wartości niematerialne i prawne.
  3. Materiały – jeżeli wystąpią.
  4. Druki ścisłego zarachowania, czeki itp.
  5. Środki pieniężne na rachunkach bankowych.
  6. Środki pieniężne w kasie.
  7. Należności.
  8. Należności sporne i wątpliwe, należności i zobowiązania wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych, z tytułów publiczno-prawnych, a także innych nie wymienionych aktywów i pasywów.
  9. Rozliczenia międzyokresowe kosztów, przychody przyszłych okresów i inne niewymienione składniki aktywów i pasywów.
  10. Fundusze, wynik finansowy.

§ 4. 1. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 3, 4  należy przeprowadzić

w drodze spisu z natury, do 15 stycznia 2023 roku.

  1. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 6  należy przeprowadzić

w drodze spisu z natury w dniu kończącym rok obrotowy, tj. 31 grudnia 2022 roku.

  1. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 5 należy przeprowadzić

w drodze potwierdzenia sald od banków, w terminie do 15 stycznia 2023 roku.

  1. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 7 należy przeprowadzić

w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów prowadzących księgi rachunkowe, w terminie do 15 stycznia 2023 roku.

  1. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 1, należy przeprowadzić drogą porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji wartości tych składników. Osobą przeprowadzającą jest pracownik działu księgowości, kadr i płac, w terminie do 80 dnia po dniu bilansowym.
  2. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 2, 8, 9, 10 należy przeprowadzić drogą porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji wartości tych składników. Osobą przeprowadzającą jest pracownik działu księgowości, kadr i płac, w terminie do 80 dnia po dniu bilansowym.
  3. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 1, będących własnością innych jednostek, powierzonych do używania należy przeprowadzić w drodze spisu
    z natury, w terminie do 15 stycznia 2023 roku.

§ 5. 1. Przyjmuje się, że do czynności w poszczególnych zakresach spisu wymienionych

w § 3 wystarczy udział dwóch członków komisji inwentaryzacyjnej.

  1. Ze względu na warunki niepewności i zmienności w okresie stanu zagrożenia epidemicznego, uwzględniając ryzyko nieobecności pracowników, w tym osób
    z komisji inwentaryzacyjnej, dopuszcza się obecność podczas spisu z natury tylko
    1 członka komisji.
  2. Dopuszcza się możliwość modyfikacji składu komisji inwentaryzacyjnej w trakcie spisu. Nowy członek komisji zostaje wskazany przez Dyrektora jednostki upoważnieniem do uczestniczenia w pracach spisu z natury, z odniesieniem do wydanego zarządzenia
    o przeprowadzeniu spisu.
  3. W przypadku nieobecności osoby odpowiedzialnej w trakcie spisu, komisja inwentaryzacyjna dokonuje prac inwentaryzacyjnych w obecności wyznaczonego przez Dyrektora jednostki upoważnieniem, sąsiadującego z osobą nieobecną -  pracownika.

Jeżeli nieobecny pracownik zajmuje samodzielne pomieszczenie, komisja dokonuje prac inwentaryzacyjnych przy pomocy upoważnionego przez Dyrektora jednostki innego pracownika.

  1. By zapewnić bezpieczeństwo sobie i innym pracownikom jednostki, komisja organizuje prace w zakresie spisu z natury w ten sposób, że: obejmując spisem dane pomieszczenie należy zwrócić uwagę na aktualną ilość pracujących w nim osób. Jeżeli zagęszczenie osób jest zbyt duże i nie pozwala zachować odpowiedniego dystansu, czynności należy podzielić na dni, uzgadniając to z pracownikami odpowiedzialnymi za majątek w danym miejscu.

§ 6. 1. Komisja inwentaryzacyjna, podczas dokonywanych czynności inwentaryzacyjnych, w      sytuacjach zagęszczenia osób w pomieszczeniach jednostki, może zachować środki ostrożności niezbędne dla utrzymania bezpieczeństwa sanitarnego poprzez    stosowanie maseczek, środków dezynfekujących oraz zachowania dystansu.

  1. W przypadku aktywów jednostki będących w użytkowaniu pracowników przebywających na pracy zdalnej, wymienionych w dokumencie „oświadczenie pracownika w przedmiocie zabezpieczenia danych osobowych wykorzystywanych w trakcie pracy zdalnej”, inwentaryzacji dokonuje się drogą weryfikacji.

Pracownik używający sprzęt zobowiązany jest przekazać drogą elektroniczną do działu księgowego potwierdzenie posiadania składnika majątku ze wskazaniem jego numeru inwentarzowego i nazwy.

§ 7. 1. Zobowiązuje się przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej, członków komisji, osoby

materialnie odpowiedzialne do szczegółowego zapoznania się z przysługującymi uprawnieniami oraz obowiązkami ustalonymi w instrukcji inwentaryzacyjnej.

  1. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.
  2. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory, zatwierdzone przez Dyrektora jednostki) powinny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
  3. Dokumenty rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych powinny być dostarczone do głównego księgowego niezwłocznie.
  4. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.

§ 8. Nadzór nad wykonaniem Zarządzenia oraz prawidłowością spisu inwentaryzacyjnego powierza się głównemu księgowemu, zatrudnionemu w Ośrodku Pomocy Społecznej w Międzychodzie.

§ 9. Zarządzenie obowiązuje z dniem wydania.

 

Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzychodzie

Aneta Gierszewska

                                                          


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Zarządzenie- nr 33 (inwentaryzacja okresowa).pdf (PDF, 333.52Kb) 2022-11-02 14:56:36 32
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Aneta Gierszewska

Data wytworzenia:
02 lis 2022

Osoba dodająca informacje

Katarzyna Królak

Data publikacji:
02 lis 2022, godz. 14:56

Osoba aktualizująca informacje

Katarzyna Królak

Data aktualizacji:
02 lis 2022, godz. 14:57