Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzychodzie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie nr 21/2022 w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji okresowej w Ośrodku Pomocy Społecznej w Międzychodzie

Międzychód, dnia 05.11.2021 r.

 

ZARZĄDZENIE NR 21/2021

z dnia 05.11.2021 r.

Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzychodzie

 

w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji okresowej w Ośrodku Pomocy Społecznej w Międzychodzie.

 

Na podstawie przepisów art. 4, art. 26 i art. 27 ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości (tj. Dz. U. z 2021 r., poz.217) oraz postanowień Instrukcji Inwentaryzacyjnej w Ośrodku Pomocy Społecznej w Międzychodzie (załącznik do Zarządzenia Nr 20/2021 z dnia 02.11.2021 r. Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzychodzie, w sprawie: wprowadzenia dokumentu „Instrukcja Inwentaryzacyjna w Ośrodku Pomocy Społecznej w Międzychodzie”.) zarządzam, co następuje:

 

§1

W terminie od dnia 06 listopada 2021 roku do dnia 15 stycznia 2021 roku w Ośrodku Pomocy Społecznej w Międzychodzie przeprowadzona zostanie inwentaryzacja składników majątkowych jednostki, co szczegółowo określa § 4 niniejszego zarządzenia.

 

§ 2

Wyznaczam do przeprowadzenia inwentaryzacji pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzychodzie, którzy stanowić będą Komisję Inwentaryzacyjną w składzie:

  1. przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej – Anna Gil,
  2. członek – Aneta Szpotkowska,
  3. członek – Katarzyna Królak,
  4. członek – Edyta Kaczmarek.

 

§ 3

Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:

  1. środki trwałe i pozostałe środki trwałe,
  2. wartości niematerialne i prawne,
  3.  materiały – jeżeli wystąpią,
  4. druki ścisłego zarachowania, czeki itp.,
  5. środki pieniężne na rachunkach bankowych,
  6. środki pieniężne w kasie,
  7. należności,
  8. należności sporne i wątpliwe, należności i zobowiązania wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych, z tytułów publiczno-prawnych, a także innych nie wymienionych aktywów i pasywów,
  9. rozliczenia międzyokresowe kosztów, przychody przyszłych okresów i inne niewymienione składniki aktywów i pasywów,
  10. fundusze, wynik finansowy.

 

§ 4

  1. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 3,4  należy przeprowadzić w drodze spisu z natury, do 15 stycznia 2022 roku.
  2. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 6  należy przeprowadzić w drodze spisu z natury w dniu kończącym rok obrotowy, tj. 31 grudnia 2021 roku.
  3. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 5 należy przeprowadzić w drodze potwierdzenia sald od banków, w terminie do 15 stycznia 2022 roku.
  4. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 7 należy przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów  prowadzących księgi rachunkowe, w terminie do 15 stycznia 2022 roku.
  5. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 1, należy przeprowadzić drogą spisu z natury w terminie do 15 stycznia 2022 roku.
  6. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 2,8,9,10 należy przeprowadzić drogą porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji wartości tych składników. Osobą przeprowadzającą jest pracownik działu księgowego, w terminie do 80 dnia po dniu bilansowym.
  7. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 1, będących własnością innych jednostek, powierzonych do używania należy przeprowadzić w drodze spisu z natury, w terminie do 15 stycznia 2022 roku.

 

§ 5

  1. Przyjmuje się, że do czynności w poszczególnych zakresach spisu wymienionych w       § 3 wystarczy udział dwóch członków komisji inwentaryzacyjnej.
  2. Ze względu na warunki niepewności i zmienności w okresie pandemii COVID-19, uwzględniając ryzyko nieobecności pracowników, w tym osób z komisji inwentaryzacyjnej dopuszcza się obecność podczas spisu z natury tylko 1 członka komisji.
  3. Dopuszcza się możliwość modyfikacji składu komisji inwentaryzacyjnej w trakcie spisu. Nowy członek komisji zostaje wskazany przez Dyrektora jednostki pisemnym upoważnieniem do uczestniczenia w pracach spisu z natury, z odniesieniem do wydanego niniejszego zarządzenia o przeprowadzeniu spisu.
  4. W przypadku nieobecności osoby odpowiedzialnej w trakcie spisu, komisja inwentaryzacyjna dokonuje prac inwentaryzacyjnych w obecności wyznaczonego przez Dyrektora jednostki pisemnym upoważnieniem, sąsiadującego z osobą nieobecną -  pracownika. Jeżeli nieobecny pracownik zajmuje samodzielne pomieszczenie, komisja dokonuje prac inwentaryzacyjnych przy pomocy innego pisemnie upoważnionego pracownika  wyznaczonego przez Dyrektora jednostki.
  5. By zapewnić bezpieczeństwo sobie i innym pracownikom jednostki, komisja organizuje prace w zakresie spisu z natury w ten sposób, że: obejmując spisem dane pomieszczenie należy zwrócić uwagę na aktualną ilość pracujących w nim osób. Jeżeli zagęszczenie osób jest zbyt duże i nie pozwala zachować odpowiedniego dystansu, czynności należy podzielić na dni, uzgadniając to z pracownikami odpowiedzialnymi za majątek w danym miejscu.

 

§ 6

  1. Komisja inwentaryzacyjna zobowiązana jest do zachowania wyjątkowych środków ostrożności. Konieczne jest zachowanie reżimu sanitarnego przy dokonywaniu wszystkich czynności związanych z inwentaryzacją: stosowanie maseczek, środków dezynfekujących oraz zachowanie dystansu.
  2. W przypadku aktywów jednostki będących w użytkowaniu pracowników przebywających na pracy zdalnej, wymienionych w dokumencie „oświadczenie pracownika w przedmiocie zabezpieczenia danych osobowych wykorzystywanych w trakcie pracy zdalnej” inwentaryzacji dokonuje się drogą weryfikacji. Pracownik używający sprzęt zobowiązany jest przekazać drogą elektroniczną do działu księgowego potwierdzenie posiadania składnika majątku ze wskazaniem jego numeru inwentarzowego i nazwy.

 

§ 7

  1. Zobowiązuje się przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej, członków komisji, osoby materialnie odpowiedzialne do szczegółowego zapoznania się z przysługującymi uprawnieniami oraz obowiązkami ustalonymi w instrukcji inwentaryzacyjnej.
  2. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.
  3. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory, zatwierdzone przez Dyrektora jednostki) powinny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
  4. Dokumenty rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych powinny być dostarczone do głównego księgowego niezwłocznie.
  5. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.

 

§ 8

Nadzór nad wykonaniem Zarządzenia oraz prawidłowością spisu inwentaryzacyjnego powierza się głównemu księgowemu, zatrudnionemu w Ośrodku Pomocy Społecznej w Międzychodzie.

 

§ 9

              Zarządzenie obowiązuje z dniem wydania.

 

 

Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzychodzie

Aneta Gierszewska 

 

 

 

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Zarządzenie Nr 21.2021 w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji okresowej.pdf (PDF, 117.32Kb) 2021-11-05 12:25:35 51
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Aneta Gierszewska

Data wytworzenia:
05 lis 2021

Osoba dodająca informacje

Katarzyna Królak

Data publikacji:
05 lis 2021, godz. 12:25

Osoba aktualizująca informacje

Katarzyna Królak

Data aktualizacji:
05 lis 2021, godz. 12:25