Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzychodzie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

INFORMACJA DOTYCZĄCA WYZNACZENIA KOORDYNATORA DS. ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI

KOMUNIKAT W SPRAWIE WYZNACZENIA KOORDYNATORA DO SPRAW DOSTĘPNOŚCI

W OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W MIĘDZYCHODZIE

 

Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzychodzie wyznaczył koordynatora do spraw dostępności w tutejszym Ośrodku Pomocy Społecznej.

 

  • PODSTAWA PRAWNA DZIAŁANIA

Wyznaczenie koordynatora ds. dostępności w Ośrodku Pomocy Społecznej w Międzychodzie jest realizacją obowiązku nałożonego na wszystkie podmioty publiczne przez Ustawę z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, art. 14, ust 1 ustawy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1062 ze zm.)

 

  • FUNKCJE KOORDYNATORA DS. DOSTĘPNOŚCI PEŁNI ZESPÓŁ PRACOWNIKÓW:

a) w zakresie dostępności architektonicznej oraz dostępności informacyjno publicznej (w myśl ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami) – pani Katarzyna Królak, zatrudniona na stanowisku specjalista pracy socjalnej

b) w zakresie dostępności cyfrowej (wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych) – pan Maciej Chlebowski, zatrudniony na stanowisku koordynatora ds. komputeryzacji.

 

  • ZADANIA KOORDYNATORA DS. DOSTĘPNOŚCI, WYNIKAJĄCE Z ART. 14 UST. 2 USTAWY O ZAPEWNIANIU DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI:

a) wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Międzychodzie,

b) przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Międzychodzie,

c) monitorowanie działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzychodzie w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

KONTAKT W SPRAWIE ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI

e-mail: krolak@opsmiedzychod.pl lub ops@opsmiedzychod.pl

tel. 697 484 044 lub (95) 222 23-50

oraz

pisemnie na adres siedziby Ośrodka:

ul. Juliusza Słowackiego 11 64-400 Międzychód


 

Informuje się, że zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:

Art. 29. Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego,
ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub
informacyjno - komunikacyjnej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3, tego
podmiotu.


Art. 30. 1. Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy,
po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie
dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej, zwanym dalej
„wnioskiem o zapewnienie dostępności”.

 

3. Wniosek o zapewnienie dostępności zawiera:
a) dane kontaktowe wnioskodawcy;
b) wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie
architektonicznym lub informacyjno - komunikacyjnym;
c) wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
d) wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
INFORMACJA DOTYCZĄCA WYZNACZENIA KOORDYNATORA DS. ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI.pdf (PDF, 71.35Kb) 2021-04-01 15:16:26 138
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Katarzyna Królak

Data wytworzenia:
30 wrz 2020

Osoba dodająca informacje

Katarzyna Królak

Data publikacji:
01 kwi 2021, godz. 15:16

Osoba aktualizująca informacje

Katarzyna Królak

Data aktualizacji:
01 kwi 2021, godz. 15:16