INFORMACJA DOTYCZĄCA WYZNACZENIA KOORDYNATORA DS. ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI
KOMUNIKAT W SPRAWIE WYZNACZENIA KOORDYNATORA DO SPRAW DOSTĘPNOŚCI
W OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W MIĘDZYCHODZIE
Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzychodzie wyznaczył koordynatora do spraw dostępności w tutejszym Ośrodku Pomocy Społecznej.
-
PODSTAWA PRAWNA DZIAŁANIA
Wyznaczenie koordynatora ds. dostępności w Ośrodku Pomocy Społecznej w Międzychodzie jest realizacją obowiązku nałożonego na wszystkie podmioty publiczne przez Ustawę z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, art. 14, ust 1 ustawy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1062 ze zm.)
-
FUNKCJE KOORDYNATORA DS. DOSTĘPNOŚCI PEŁNI ZESPÓŁ PRACOWNIKÓW:
a) w zakresie dostępności architektonicznej oraz dostępności informacyjno publicznej (w myśl ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami) – pani Katarzyna Królak, zatrudniona na stanowisku specjalista pracy socjalnej
b) w zakresie dostępności cyfrowej (wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych) – pan Maciej Chlebowski, zatrudniony na stanowisku koordynatora ds. komputeryzacji.
-
ZADANIA KOORDYNATORA DS. DOSTĘPNOŚCI, WYNIKAJĄCE Z ART. 14 UST. 2 USTAWY O ZAPEWNIANIU DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI:
a) wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Międzychodzie,
b) przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Międzychodzie,
c) monitorowanie działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzychodzie w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
KONTAKT W SPRAWIE ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI
e-mail: krolak@opsmiedzychod.pl lub ops@opsmiedzychod.pl
tel. 697 484 044 lub (95) 222 23-50
oraz
pisemnie na adres siedziby Ośrodka:
ul. Juliusza Słowackiego 11 64-400 Międzychód
Informuje się, że zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
Art. 29. Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego,
ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub
informacyjno - komunikacyjnej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3, tego
podmiotu.
Art. 30. 1. Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy,
po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie
dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej, zwanym dalej
„wnioskiem o zapewnienie dostępności”.
3. Wniosek o zapewnienie dostępności zawiera:
a) dane kontaktowe wnioskodawcy;
b) wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie
architektonicznym lub informacyjno - komunikacyjnym;
c) wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
d) wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
INFORMACJA DOTYCZĄCA WYZNACZENIA KOORDYNATORA DS. ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI.pdf (PDF, 71.35Kb) | 2021-04-01 15:16:26 | 141 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Katarzyna Królak Data wytworzenia:
30 wrz 2020
Osoba dodająca informacje
Katarzyna Królak Data publikacji:
01 kwi 2021, godz. 15:16
Osoba aktualizująca informacje
Katarzyna Królak Data aktualizacji:
01 kwi 2021, godz. 15:16